lördag 23 februari 2008

Galen man

Igår gjorde jag en fredagsklassiker. En halv flaska vin, ska_bara_kolla_lite_på_TV_innan_jag_bloggar och vips låg jag i djup koma i soffan. Jag kom till liv igen strax efter midnatt, lagom för att borsta tänderna och krypa upp till sängen.

Hursomhelst. Det var egentligen inte det jag tänkte orda om, nu tar vi ett steg tillbaka till gårdagen.

Medan jag börjar fixa middag åker mannen iväg för att köpa kattsand. Han kommer tillbaka med kattsand, ostron, king crab, räkor och pilgrimsmusslor. Fiskvagnen i Bromma Center hade fortfarande öppet och mannen kunde inte besinna sig. "Du får inte släppa iväg mig på sånt här själv" säger han, "jag kan inte sluta köpa". Och det här visade sig bara vara uppvärmningen.

Hela dagen har han dessutom skickat mail med länkar om kallrökning; ost, korv, bacon, osv, etc. Sedan han hittade en artikel om hur man kan använda sin Weber Bullet, som ju till sin konstruktion är en varmrök, till kallrökning har mannens hjärna fastnat i Projekt-läge. Och länkarna var tydligen bara preppning, nu kommer den riktiga bearbetningen. "Skulle det inte vara coolt att göra egen bacon?" "Tänk att kunna röka buffelmozzarella själv, som den vi åt i Italien"  "Jag vill ha en rökgenerator".

Och vem är jag att säga nej till matprojekt? Så nu är en rökgenerator, som på något sätt ska kopplas ihop med Bulleten, beställd. Tyvärr kommer den inte att levereras förrän i april, men då jäklar ska det rökas. Det har han lovat, mannen. Han är nog galen.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Du behöver ju inte be om ursäkt när innehållet i skafferiet etc., ökar snarare än minskar nu när mannen följer i ja, um, dina?, fotspår.

görel sa...

Så det är alltså en Weber Bullet som ni röker i? Finns de i Sverige eller släpar man hem dem från USA?

Anna sa...

Som sagt, vem är jag att säga nej? Köper han prylar så måste ju jag också få köpa mer prylar och matvaror :)

Och jajemänsan, vi kör Weber. Vi beställde vår från Lindarn ,och fick den hemkörd till dörren, men jag har sett att den faktiskt börjar komma in i andra butikers sortiment också. Mannen hade nog egentligen velat ha en lokomotivgrill med skorsten men den här tar inte så himla mycket plats och den är enkel att hantera. Vi har haft den i, ja hur länge är det nu? 2,5 år? och vi är mycket nöjda.

Och jag har inte glömt att jag utlovat rökning, Görel, vi har bara inte riktigt haft tid, men det kommer.