torsdag 14 februari 2008

Stash

När jag tar tunnelbanan till eller från en av mina kunder går jag förbi italienska kaféet/restaurangen/gelaterian Stash i Gallerian. Idag noterade jag att de har fått en SlowFood-utmärkelse (kanske de haft tidigare också men jag såg det idag) och det är välförtjänt. Glassen! Här snackar vi riktig glass. Mackorna!Pasta har de också men den har jag inte ätit, jag brukar bara sno med mig en focaccia eller en glass on the fly sådär.

Nu sitter jag här och goffar i mig en grillad focaccia med mozzarella, aubergine och paprika och det är bara lööövely. Kan rekommenderas. Var dock beväpnad med tålamod om du går dit, köerna vid lunchtid ringlar alltid långa. Den trevliga, italienska, personalen springer som tättingar i det minimala utrymmet bakom disken men det blir ju ändå lite väntetid. Jag väntar dock så gärna på nåt gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag praoade på Stash- fattar precis vad du menar med gudomlig mat!

Anna sa...

Åh, nu blev jag sugen på glass.

Dennis sa...

Det var skitäcklig glass.
Dock är lussebullarna goda.