tisdag 15 juli 2008

Heinz Mean Beanz

I affären hittade jag nya sorters bönor från Heinz som verkar vara lite mer kryddade än vanligt. En burk Mean Beanz Mexican fick följa med hem för en provsmak.

meanbeanz-1

Vänder man på burken får man veta att det ingår mexikanska bönkryddor varav choklad är en och mina förhoppningar att det här faktiskt ska vara lite mer smakrikt än vanliga bönor stiger en aning.

Så hur smakade det? Jodå, som bönor i tomatsås, inte helt olikt den vanliga sorten, men om man känner efter kan man ana närvaron av lite spiskummin. Rätt mesigt alltså. Betyget blir godkänt men inte så mycket mer.

Efter att ha öst i en del extra spiskummin och Santa Marias Cacao & chili blev det dock helt ok till vår lukulliska middag bestående av bröd, bbq-rester från frysen, majskolvar och så bönorna (bild får ni klara er utan, jag har haft nog många bilder som sett ut som fyra nyanser av brunt).

(Majskolvarna tillagades för övrigt på det mest praktiska sätt man kan tänka sig enligt ett tips jag hittade på en amerikansk sajt; två färska majskolvar med blad och trådar och allt fick åka in i mikron på full effekt i fyra minuter. Sedan tog jag av bladen, stekte lite runtom i smör och kryddade. Funkade klockrent!)

2 kommentarer:

Jessica sa...

de kanske visade choklad för bönorna eller nåt...?

Anna sa...

Kan inte ha varit mycket mer än så...