torsdag 20 november 2008

Dagen D

Idag var en stor dag. Det nya köket har anlänt.

Visserligen hände inte mer än så, utrivning av det gamla köket startar först på måndag, men detta måste ju ändå räknas som första dagen på renoveringen.

Igår var det telefonkontakt fram och tillbaka hela dagen med leverantör och hantverkarföretag (som skulle hjälpa till att lyfta in hela baletten och som hemskt gärna ville veta när de skulle komma). Sent på eftermiddagen fick jag besked från fraktföretaget om ungefärlig tid ("mellan åtta och tio"). Ja, ja, sa de hos hantverkaren, det blir väl framåt lunch nån gång.

I morse 07.00 ringde mobilen, det var chauffören som meddelade att han var på gång. 07.30 anlände lasset.

Så här såg det ut när jag lämnade hemmet strax efteråt (sonen var hemma och fick öppna dörrar åt hantverkarna senare).

kökute-1

Och så här såg det ut i garaget när jag kom hem. Tjusigt värre.

kökgarage-1

Fortfarande är allt lite overkligt. Visst, vi har ritningar, har betalt handpenning och dessutom är ju faktiskt skåpen på plats, men ändå har det inte riktigt sjunkit in att det gamla köket kommer att vara borta nästa vecka.

3 kommentarer:

Jessica sa...

När jag skulle lägga in nya golv - jag bodde ju redan i lägenheten så att flytta ut mig med möblemang var inget alternativ - då flyttade vi ena halvans möbler ena dagen. Paus en dag. Flytta om allt den dagen, slutföra golvläggningen. jag tänkte hantverkare men han kom som avtalat, ringde först. Och allt var snyggt och prydligt när allt var klart. Det var trevligt.

görel sa...

Ja, det ser ju lite pyssligt ut får jag säga! Man får väl hoppas att det är klart i god tid före jul??

Anna sa...

Tre till fyra veckor har de sagt att det ska ta (det ska målas, bytas fönster, golv och tak så det kommer att ta lite tid), så det är på håret. Vi får hoppas på det bästa.