tisdag 19 januari 2010

En dag att minnas …

… och ett ögonblick värt att dokumentera.

IMG_9542

Dagens gormeh sabzi var god, som alltid, men det har jag bloggat om förut så det hastar jag snabbt förbi.

Inte heller det faktum att jag var så präktigt husmoderlig att jag gjorde i ordning grytan igår kväll förtjänar någon längre utläggning.

Det som är värt att dokumentera idag är det faktum att rotsakslådan i kylskåpet är TOM. För första gången i världshistorien ligger vi i fas med leveranserna från Årstiderna.

IMG_9540

Visst, i lådan ovanför, där vi förvarar vanliga grönsaker (som inte är rotsaker), ligger det en bit ingefära, en bit pepparrot samt några chilisar, men jag tycker inte att de räknas. Idag är dagen då vi lyckades göra helt slut på grönsakerna innan veckans leverans kom.

Inga kommentarer: