tisdag 27 april 2010

Oinspirerad pasta med kycklinglever

Jag har inte haft nån riktig inspiration på sistone, varken när det gäller matlagning eller bloggande. Igår blev middagen en tallrik fil och en korv, visserligen en mycket god korv från Dennis kött men särskilt inspirerande matlagning var det inte.

Men jag tänkte att om jag framhärdar ett tag och bloggar fast maten inte känns så ny eller upphetsande kanske det löser sig på sikt. Därför ger jag er, tadaa: ännu en beige pasta. Förlåt.

Börjar med lök och ett paket bacon som får bryna åtminstone fem minuter.

IMG_9921

Palsternacka och rotselleri. Jag vet inte vad jag ska göra av all palsternacka som Årstiderna vräker över oss. Förra vintern var det kål på längden och tvären, i år är det palsternacka, palsternacka, palsternacka. Alternativt persiljerot. Tyvärr tycker jag att palsternackan gör sig bäst i biroller, inte som prima primadonna. Tyvärr, eftersom det innebär att jag nästan aldrig lyckas göra slut på dem innan det kommer nya.

IMG_9923

Kycklinglever i, låt få lite färg. Pastan är på gång.

IMG_9925

Och så ett förlåtande lager av crème fraiche som effektivt kamouflerar samtliga ingredienser.

IMG_9929

En minut kvar på pastan, häller av och ner i såsen. Sparar lite kokvatten som också får åka ner. Låt stå under lock nån minut.

IMG_9931

Och så den obligatoriska färgklicken; resten av en timjanruska.

IMG_9933

Insåg efteråt att senap och vitlök hade varit självklara smakförhöjare.

Inga kommentarer: