måndag 25 juni 2012

Nässelpizza

Jag har massor av opublicerade bilder i kameran som har blivit liggandes så länge att jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde. Hm, köttbit? Vad kan det vara för styckdetalj? Och är det samma bit som ligger på grillen där?

Ta till exempel den här nässelpizzan.

P1000410
Nässlor. Det ser jag, inga problem än så länge.

P1000412
Nässlor vill man skölja. Ordentligt. Om det nu inte är så att man gillar när det knastrar mellan tänderna.

P1000415
Förvälla kan vara trevligt att göra också.

P1000418
Hoppsan, här har det blivit nässelpesto. Vad hade jag i den? Kan ha varit kallpressad rapsolja, mandel och västerbotten, typ så här, men jag vet inte. Det kan ju ha varit med pinjenötter, olivolja och parmesan också, typ så här. Eller med solrosfrön?

Och pizzadegen? Är det den där knådfria, eller? Det ser ut som att det ligger mozzarella där underst, men den andra osten, är det parmesan? Ser inte riktigt ut som det, den ser liksom mjukare ut.

P1000419
Gräddad! Jag har ingen aning om det var gott, men det var det förmodligen.

Inga kommentarer: